Viser alle 6 resultater

Primator, English Pale Ale

35,00 DKK Inkl. moms

Historien om Primator
Náchods indbyggere har ejet rettighederne til at brygge øl så langt tilbage som middelalderen. De tider, hvor øl blev brygget i hjemmet, blev bragt til ende i juni 1871 med et dekret fra byrådet, der forordnede grundlæggelsen af det lokale bryggeri. Grundstenen blev lagt den 8. april 1872, og allerede den 4. maj begyndte arbejdet på kælderhvælvingerne. Projektet forventedes afsluttet i sidste halvdel af 1873.  
Brygningen af det første øl på det nye bryggeri blev påbegyndt den 3. oktober 1873 af bryggeren Antonín Lutz. Alene i oktober 1873 blev der samlet brygget 17 gange, hvoraf 10 var 10° (indbrygningsprocent) øl og 7 var 11° (indbrygningsprocent) øl. I november 1873 var der 31 brygninger af 10° (indbrygningsprocent) øl. I bryggeriets første fase (dvs. ca. indtil slutningen af det 19. århundrede) blev der hovedsageligt brygget 10° (indbrygningsprocent) og 11° (indbrygningsprocent) øl. Højere procenter (12° og 13°)(indbrygningsprocent)  blev brygget meget lidt – for det meste kun op til jul og påske.
 Náchod-øllets popularitet fortsatte med at vokse, og i årene 1925-1930 udvidedes driften og et nyt gæringsrum blev bygget. I 1935 begyndte man at anvende varemærket Náchodský Primátor på det såkaldte kommunale bryggeri (i produktionen af mørkt øl) – forgængeren til det nuværende varemærke PRIMÁTOR. Produktion af øl på flasker blev først startet i 1937 på manuelle maskiner. Indtil da blev øllet udelukkende fyldt på flasker i private påfyldningslokaler, og bryggeriet stod kun for transport af tønderne. Det var i 1948 efter 2. verdenskrig og i de følgende år, at der blev foretaget store investeringer – købet af en påfyldningsmaskine til øl på flasker, erhvervelsen af kølefaciliteter, udvidelsen af malteriet og installeringen af damprør til ølproduktionen og malttørring.
 
I 2006 påbegyndte bryggeriet opdatering af kælderteknologien. Et nyt overførselskammer blev bygget i forlængelse af tidligere investeringer og teknologi, der omfatter en nyinstalleret gærfabrik, salgsafdeling og et klassisk øllager i kælderen. Denne del af bryggeriet omfatter 14 stationære trykbeholdere i rustfrit stål på 70 hl, 130 hl og 230 hl. Beholderne er fremstillet af blankt rustfrit stål og er udstyret med rensehoveder for at sikre perfekt hygiejne. Denne investering er kronen på værket i den 15-årige ombygning af den kolde del af bryggeriet.
 
NUTIDEN

Efter en omfattende renovering er Náchod-bryggeriet nu blandt de teknologisk mest avancerede i hele Tjekkiet. De moderne faciliteter gør det muligt at brygge ved hjælp af den klassiske teknologi, der er så karakteristisk for tjekkisk øl. Derfor opfylder øllet de høje internationale kvalitetsstandarder og bibeholder samtidig sin unikke og bløde smag.

I oktober 2007 påbegyndte bryggeriet lanceringen af et nyt etiketkoncept til PRIMÁTOR-øl på flaske. Med omdesignet grafik og indhold imødekommer etiketterne de seneste forbruger- og marketingtendenser. Det nye etiketkoncept understreger øllets høje kvalitet og adskiller det fra konkurrenterne. De nye etiketter er både tidssvarende og udviklet til at understrege en sammenhæng med bryggeriets historiske etiketter. De originale farver for hvert øl er bibeholdt. Det samme gælder for etiketternes traditionelle indhold – det historiske segl og slottet i Náchod. Disse to elementer påminder forbrugeren om øllets oprindelsessted – og reklamerer samtidig for byen Náchod! De nye etiketter er blevet godt modtaget af både forhandlere og forbrugere, som anser dem for på én gang at være moderne og traditionsrige. Etiketterne giver PRIMÁTOR et helt særligt look, der differentierer varemærket fra konkurrenterne, styrker positioneringen af varemærket og henvender sig til nye kunder. Udskiftningen af etiketterne tog fire år.

Primator, Weizen

35,00 DKK Inkl. moms

Historien om Primator
Náchods indbyggere har ejet rettighederne til at brygge øl så langt tilbage som middelalderen. De tider, hvor øl blev brygget i hjemmet, blev bragt til ende i juni 1871 med et dekret fra byrådet, der forordnede grundlæggelsen af det lokale bryggeri. Grundstenen blev lagt den 8. april 1872, og allerede den 4. maj begyndte arbejdet på kælderhvælvingerne. Projektet forventedes afsluttet i sidste halvdel af 1873.  
Brygningen af det første øl på det nye bryggeri blev påbegyndt den 3. oktober 1873 af bryggeren Antonín Lutz. Alene i oktober 1873 blev der samlet brygget 17 gange, hvoraf 10 var 10° (indbrygningsprocent) øl og 7 var 11° (indbrygningsprocent) øl. I november 1873 var der 31 brygninger af 10° (indbrygningsprocent) øl. I bryggeriets første fase (dvs. ca. indtil slutningen af det 19. århundrede) blev der hovedsageligt brygget 10° (indbrygningsprocent) og 11° (indbrygningsprocent) øl. Højere procenter (12° og 13°)(indbrygningsprocent)  blev brygget meget lidt – for det meste kun op til jul og påske.
 Náchod-øllets popularitet fortsatte med at vokse, og i årene 1925-1930 udvidedes driften og et nyt gæringsrum blev bygget. I 1935 begyndte man at anvende varemærket Náchodský Primátor på det såkaldte kommunale bryggeri (i produktionen af mørkt øl) – forgængeren til det nuværende varemærke PRIMÁTOR. Produktion af øl på flasker blev først startet i 1937 på manuelle maskiner. Indtil da blev øllet udelukkende fyldt på flasker i private påfyldningslokaler, og bryggeriet stod kun for transport af tønderne. Det var i 1948 efter 2. verdenskrig og i de følgende år, at der blev foretaget store investeringer – købet af en påfyldningsmaskine til øl på flasker, erhvervelsen af kølefaciliteter, udvidelsen af malteriet og installeringen af damprør til ølproduktionen og malttørring.
 
I 2006 påbegyndte bryggeriet opdatering af kælderteknologien. Et nyt overførselskammer blev bygget i forlængelse af tidligere investeringer og teknologi, der omfatter en nyinstalleret gærfabrik, salgsafdeling og et klassisk øllager i kælderen. Denne del af bryggeriet omfatter 14 stationære trykbeholdere i rustfrit stål på 70 hl, 130 hl og 230 hl. Beholderne er fremstillet af blankt rustfrit stål og er udstyret med rensehoveder for at sikre perfekt hygiejne. Denne investering er kronen på værket i den 15-årige ombygning af den kolde del af bryggeriet.
 
NUTIDEN

Efter en omfattende renovering er Náchod-bryggeriet nu blandt de teknologisk mest avancerede i hele Tjekkiet. De moderne faciliteter gør det muligt at brygge ved hjælp af den klassiske teknologi, der er så karakteristisk for tjekkisk øl. Derfor opfylder øllet de høje internationale kvalitetsstandarder og bibeholder samtidig sin unikke og bløde smag.

I oktober 2007 påbegyndte bryggeriet lanceringen af et nyt etiketkoncept til PRIMÁTOR-øl på flaske. Med omdesignet grafik og indhold imødekommer etiketterne de seneste forbruger- og marketingtendenser. Det nye etiketkoncept understreger øllets høje kvalitet og adskiller det fra konkurrenterne. De nye etiketter er både tidssvarende og udviklet til at understrege en sammenhæng med bryggeriets historiske etiketter. De originale farver for hvert øl er bibeholdt. Det samme gælder for etiketternes traditionelle indhold – det historiske segl og slottet i Náchod. Disse to elementer påminder forbrugeren om øllets oprindelsessted – og reklamerer samtidig for byen Náchod! De nye etiketter er blevet godt modtaget af både forhandlere og forbrugere, som anser dem for på én gang at være moderne og traditionsrige. Etiketterne giver PRIMÁTOR et helt særligt look, der differentierer varemærket fra konkurrenterne, styrker positioneringen af varemærket og henvender sig til nye kunder. Udskiftningen af etiketterne tog fire år.